Thursday, May 23, 2013

Mitte väga lühike tagasivaade meie mitte väga lühikesele reisile

17.-22.05 reisisime ringi.
Esimene päev: Steinfurt-Münster-Dortmund rongiga ja siis Dortmund-Berliin bussiga. Bussiga on küll hea ja odav s6ita, aga kuna kiirteedel v6ib alati ummikuid esineda, jäävad need bussid tihtipeale hiljaks. Nii ootasime me oma bussi Berliini poole 30 minutit, startisime algselt plaanitust 45 minutit hiljem ja kokkuv6ttes j6udsime Berliini 23:55 asemel hoopis ca 01:30. Hea, et Joschka vastu tuli, muidu oleksime vast mööda erinevaid U- ja S-Bahne ringi seigelnud. Öö hotellis (tänu meie kohalikule imemehele) pehmete linade vahel oli hea l6pp tollele päevale.
Ahjaa, ja kui me üldse päeva alguses Münsterisse j6udsime, aeti rongijaam rahvast tühjaks, sest keegi olevat oma sinise spordikoti jaama unustanud. Ja mis juhtub siin omaniketa asjadega? Politsei kutsutakse ja pommirühm Düsseldorfist. 1,5 tundi tuleb see rühm. Senikaua aga rongid ei liigu. Meil vedas, sest pressisime end veel massist läbi ja läksime 6nnele lootes rongile. Rong ise oli peaaegu tühi, peale meie veel paar ehku peale minejat. Ja vedas meil, välja meid ei aetud ja rong väljus Dortmundi poole 10 minutit varem (mille me järgmises peatuses muidugi ära ootasime). Vahepeatus Hammis (pidime ümber istuma) kujunes ka pikemaks, sest Münsteri pommi-paanika pärast jäid k6ik rongid hiljaks.

Berliinis olime kaks päeva, käisime ringi, tegime pilte. Kärt oli oma pinginaabri Laura kaasa v6tnud ja nii sai laupäeval väga rohke eestikeelse seltskonna keskel Eurovisiooni finaali vaadatud. Joschka oli m6ned s6brad (kellest m6ni ka Eestiga kuidagi seotud olnud) ka kampa kutsunud. Grillitud vorstikesed ja kollektiivne kartulisalati valmistamine. Mina ainukene, kes morssi j6i, aga sellest polnud midagi :) Nii tore oli!
Pühapäeval sain veel Kirsteniga kokku, keda ma 2,5 aastat näinud polnud. Käisime Kultuuride Karnevalil, kus me aga eriti palju aega ei veetnud, sest rahvamass oli tohutu ja edasiliikumine oli rohkem nagu vooluga kaasa minemine. Hea meelega oleksin m6ne kleidi sealt rahvusvaheliselt turult kaasa ostnud, aga kuskil peatumine oli peaaegu v6imatu.
Esmaspäeva varahommikul s6itsime bussiga Leipzigi, kus me mitu kena tundi Rosiga veetsime. Leipzig on t6esti ilus linn. Täiesti oma auraga, ma koliks silmagi pilgutamata vist ida-Saksamaale. :) Vanad pooleldi lagunevad majad, kuskil linna ääres püsti pandud laagrid, kus punkarid ja noored alternatiivsed inimesed elavad ja kultuuri teevad. Nii m6nus!
Linnas oli just l6ppenud rahvusvaheline Wave Gothic kohtumine, terve linn oli uskumatult riietunud rahvast täis. Ma ise ei julgenud pilti teha, aga SIIN näeb mingeid küll.
Leipzigist oli plaan rongiga Gerasse minna. Selgus aga, et eelneval ööl oli keegi end vabast tahtest rongi ette visanud ja terve päev ronge pearongijaamast Gerasse ei s6itnud, politsei uurimine olevat suure hooga käimas olnud. Noh, pidime siis ülimalt täistopitud trammiga (ma seisin peaaegu terve aja ühel jalal ukse juures nurgas) teise peatusesse s6itma, kus Gera rong ka hiljaks jäi. Vahepeal otsiti ootajate seast veel arsti, hiljem lendas kohale ADAC kopter. Terve reis tundus kuidagi ebatavaliselt minevat.
Geras tuli meile Alf vastu, käisime söömas (esimene korralik söögikord mitme päeva jooksul) ja siis tema juurde. Järgmine päev jalutasime Julianiga ringi ja 6htul tuli Julia külla süüa tegema. Sveni käis ka läbi ja üleüldse oli kuidagi imehea olla.. Moldovast küll peaaegu 3 aastat möödas, aga tundub, justkui poleks midagi muutunud.
Eile hommikul (22.05) istusime ülivara rongile, kus selgus et olime vale pileti ostnud. 25 eurot nigu niuhti raisatud. Rongis6it on ikka üks kohutav raharaiskamine. Uus pilet käes, kihutasime Leipzigi poole, kus buss Frankfurti peaaegu 6igel ajal saabus.
Frankfurtis (am Main) oli meil vist 4-5 tundi aega, uurisime linna ja käisime söömas. Naljakas oli tagasi "läänes" olla. Järsku sain ma k6igist jälle aru ja keel oli kuidagi liiga tavaline. Leipzigis ja sealkandis üldse räägitakse ikka hoopis m6nusamat saksa keelt :)
Bussiga tagasi NRWsse s6ita oli juba lihtsam, 2,5 tundi on 6 v6i rohkema k6rval ikka käkitegu.
Kölnist rongiga Münsterisse ja sealt viimase bussiga koju. Terve päev s6idus. Huh. Nüüd magasin l6unani ja kiisu t6ime ka koju.
Elu loksub tagasi rutiini. Koolikohustused tulevad meelde, brrr!

Link piltidele on SIIN. Nagu minule tavaks, pildistan p6hiliselt maju.