Friday, January 24, 2014

GfK wants me

Ma olen vist ühe sammu lähedale astunud kohalikuks saamisele. Tellisin täna koguni KAKS ajakirja. Üks mingi naistekas, millega tasuta koti kaasa saab (Schnäppchen geschnappt, haha. VÄGA tüüpiline vist kohalikele) ja siis ajakiri väikeste laste vanematele. Selle tellimisel saime ka kingituse valida ja valisime puust ehitusklotsid. Minus on ärganud mingi pakkumistejahtija, kohutav. Päästke mind enne kui hilja!

Muide, s6na "kohalik" on tore küll, aga ma kasutan siin elades saksakeelset s6na "einheimisch". Kuigi ega igas olukorras neid p6liselanikeks kutsuda vist ei sobi ka :D Siinkohal lööb etnoloog minus vist välja, heh.

Eile jalutama minnes nägin lumikellukesi! No tere talv! 6ues on null kraadi, taevas pilves, maa must ja siis see. Külma lubatakse juba liiga kaua, ehk j6uab varsti kohale ka. Kellukestest muidugi kahju kui see ilmateade seekord pihta panna otsustab.

Ja kas ma olen kirjutanud GfK-st? Gesellschaft für Konsumforschung - koguvad infot leibkondade/perede tarbimise ja muud kohta. Tulemustest pannakse kokku statistika, mis siis meie puhul Saksamaad iseloomustab (GfK eksisteerib mitmes riigis). Nii skännime me aeg-ajalt oste sisse, v6i registreerime netikasutust (mis lehekülgi enim kasutatakse jne). Täna helistati ja pakuti telesaadete vaatamise statistikas kaasa lüüa. Oi Julianil läksid silmad p6lema, ta tahab seda teha juba eelmisest kevadest alates kui mulle GfK pakkumine tuli. Nimelt on Julian siin suure häälega kohaliku televisiooni vastu, hea et me Rundfunkbetragi maksma ei pea, sellest tekiks vist suur p6him6tteline protest. Siinne televisioon ei ole vist küll midagi väärt ja ausaltöeldes seisab meil telekas juba üle kolme kuu nurgas. Juhtmeid veetud pole ja kedagi nagu ei häiri ka. Nüüd lubas Julian juhtmed ära vedada, ainult sellepärast, et me edasi ARTEt ja ZDF Dokut vaadata saaksime ja statistikasse ka nii kirja läheks. Kui sedagi. Meie pere kuulab hoopis raadiot :) Ja no selle ees peaks ju ka maksma. Maksma peab iga televiisori, raadio, nutitelefoni ja arvuti eest. Igast tabletid (mitte ravimid, need muud elektroonilised asjandused) ja jubinad käivad vist ka selle alla, sest ka nendega on v6imalik interneti teel saateid vaadata.
Jah, ideaalis peab siin riigitelevisiooni ja -raadio eest maksma. Aga kui nüüd tähelepanelikult vaadata, mis ZDF pealt tuleb? Oeh. Just paar päeva tagasi läks käima aktsioon, millega üritatakse ühe jutusaate saatejuhti "välja visata". Markus Lanz. Mul hakkab endal ka ausaltöeldes häbi kui tema saateid vaatan, sellel pole enam tihtipeale midagi viisakuse ja tolerantsusega pistmist. Eks näis, mis temast saab.
Ahjaa, ja see GfK. Iga nädal kogume punkte ja siis kunagi kui sobiv summa koos saame nende eest midagi kingiks. Laste vannirätikutest Playstation 4-ni välja. Umbes nii.
(Tegelikult tuleb see kogu jutt mulle nii tuttav ette, seega vabandage kui ma sellest juba kirjutanud olen. Imetamis-dementsus, teate küll)

L6petuseks ja niisama eputamiseks üks pilt, mis teil selle teada-tuntud nunnumeetri p6hja virutab. Palun!

No comments:

Post a Comment