Monday, April 1, 2013

Samblast ja kevadest

Tead, kohalikel on talvest kõrini. Ülestõusmispühadel on külmem kui jõuludel (meenutagem lugusid +12 kraadisest jõululaupäevast, lõunapool olla veel soojemgi olnud). Eile näitas uudistes kuidas lapsed lumehangedest mune otsisid. Siin nimelt peidetakse lastele hoovi (või kasvõi metsa) värvilised  munad ära, las lapsed siis otsigu. Suur pereaktsioon. Üle 20 aasta külmim märts. Noh, täna algas aprill ja õues sillerdab päike. Samas, "April, April, der macht was er will" - kes teab, mis tuleb.
Ja nii elamegi me siin väga ettearvamatut kevadet läbi.
Eile käisime metsas raksus. No peaaegu, mul oli kotike kaasas ja nii me siis rohelist otsisime. Natuke keeruline ta oli, arvestades kui hiljapeale see kevad oma tulekuga jäänud on. Kõik magab veel metsas. Olgugi, et algus väga lootusetu näis, sain lõpuks oma tahtmise. Katkusime sammalt, sikutasin lumikellukesi sibulaga mullast ja suutsin isegi murakapõõsale peale istuda. Märtsijänest nägin ka, päris pirakas teine. Ja kiire oli tal ka, ei jõudnud tervitadagi.
Munad sain värvitud (siin ei teata sibulakoortega värvimisest vist midagi) ja viime kohevarsti inimestele imetleda. Samblaga vooderdatud korvis.
(Kui ma ära ei unusta, siis teen pilti)

Ja siis. Tegin halvaad! Mul ootas see tahhiin juba kaks nädalat. Kuni viimaks mulle meelde tuli seesamiõli osta. :)
Hea, kui tutvusi on. Ühel õhtul võtsin pähe, et nüüd ma tahan teha ja 10 minutit hiljem lubas tuttav mulle seda tahhiini tuua. Kes ei küsi, see ei saa. Onju. (Kuigi Zuhal väitis, et tema ema teeb seda hooooopis teisiti)
Nüüd taheneb. Julian käib limpsimas ja kiitmas. Ma ei julge enne maitsta kui valmis on. See õli ajab mulle judinad hetkel peale. Fuhh.

Ahjaa! Ja laupäeval käisime Alfil külas! Tähendab, ta ema juures, ta oli üle pika aja külas. Õpib ise Weimaris (mis on teiselpool Saksamaad) ja nii 4-kuuste vahedega käib kodus vist. (Meist pooleteise tunni kaugusel)
Ma ütlen, olgugi, et sellel suvel saab juba 3 aastat Moldovast lahkumisest - kui neid inimesi näen, tundub et sekunditki pole mööda läinud.
Helene on madrus ja seilab seitset merd, teda ei näe vast üldse. Ja enamus sakslasi on idas. Kahju, et see riik siin nii pagana suur olema peab :)

Pai!

P.S. Mul kurgid otsustasid, et kevad on käes. Aga õues nad külmuksid küll ära. Totud. Nii nad siis õitsevad, ise 10 cm ainult.

No comments:

Post a Comment