Thursday, June 21, 2012

Mmmmarmelade!

Eile, kahekümnendal, tegime väikese "perekondliku" reisu maasikap6llule. Jälle. Seekord v6tsin oma sini-sinise pange kaasa ja muudkui korjasime. Kaks ja pool kilo sain, nii umbes. 7,20 eurot maksin ka. Mulle nii meeldib maasusid korjata, ausalt ka. Ma oleks end äärepealt sinna tasuta tööj6uks pakkunud. P6ld on suur ja lai ja marjaajal otsa veel tulevat ei näe. Kes küll j6uab k6ik need imemarjad küll ära korjata? Süüa j6uab ju igaüks.
Aga mis teha ühe pangetäie maasikmarjadega? V6ib ju süüa, v6ib naabrile anda. Aga ega endakorjatut tihtipeale jagada ju ei raatsi. Nii v6ib neid säilitada, et ikka r66mu kauemaks jätkuks. Nii tegin ma moosi! Aga Juliani soovil mitte tavalist maasikakeedist, millega ma harjunud olen, vaid ikka parajat dzhemmi. Nagu tema harjunud on. Okei, ühe purgijagu sain oma keedist ka - enda eest peab ikka ka seisma!
Nii sai minu 2,5 kilost neli purgitäit. Ühe purgijagu sai veidi nektariinisegust moosi, sest mul juhtus kodus paar üle olema. Praktiline nagu ma olen, püreetasin ka need hulka. Aga ainult see purk ongi "maasikapüreega" tehtud, ülejäänd ikka täis- v6i poolikute marjadega.
Etiketid on viletsad, pidin kähku peale panema, et sassi ei läheks see nektariinidega. Nüüd hakkan uhkemaid meisterdama. Kui asja saab ja päevavalgust kannatavad, näitan teile ka. Voh! Tehke järgi! (Tegelt on moositegu ju nii l6bus, maasikate korjamisest ja söömisest ma ei räägigi)

Avastasin, et mu teisele poolele maitseb Tiramisu - tegin ja enne kui j6udsin pilti teha, oli juba söödud ja perele jagatud (tal käis ema külas, v6ttis kohe portsu kaasa). Nüüd tellitakse uut, okei, saab tehtud. Pole ju raske ka. Aga et see päris igapäevaseks ei muutuks, las ootab sünnipäevani. Haha! :)
(Muide, tegin m6ni nädal tagasi jälle 6una-kaneeli rulle 6unasiidri glasuuriga - soovitan! Olin ära unustanud, kui head nad on - keele viivad alla! Ja pärmtaigen pole üldsegi nii hirmutav kui räägitakse, ausalt ;))

P.S. Hans Junior (esmalugejatele: mu üllatuslik paprikataim) on otsustanud, et tema tahab nüüd 6ige pea 6itsele hakata, 10 nupukest juba välja ajanud. Loodan, et ta veel niipea pihta ei hakka.
Ja mu tomatid ka on oma 6itseaega alustanud, nii ilusad kollased 6ied!

No comments:

Post a Comment