Wednesday, March 18, 2015

Rämps jutt.


Kollased prügikotid. Neile, kes Saksamaal elanud pole, ei ütle need mitte midagi. Aga siin sorteeritakse prügi suure hoolega, meil on kolm erinevat prügikasti, mis erinevatel aegadel tühjendatud saavad. Selleks ajaks peame nad maja ette vedama, et prügiauto neile ligi pääseks. On Papier - paber, papp jne; Biomüll - söögijäägid ja k6ik muu k6dunev; Restmüll - k6ik, mis ümbertöödeldav pole, meil enamasti mähkmed*. Ja siis on Gelbe Säcke, need kollased kotid - k6ik pakendid, kile, mahlapudelid, millel panti pole jne, mida ümbertöödelda saab, tuleb nendesse koguda. Neile tullakse ka siis kord nädalas järgi, tavaliselt siis kui olmejäätmetelegi. Paber ja mähkmed viiakse vist kaks korda kuus ära, kui ma nüüd 6igesti mäletan.

Neid kollaseid prügikotte saab meie juures postkontorist (no suures kaubanduskeskuses on neil "kontor") v6i K&K poest (toiduained jne). Nende kottide eest maksma ei pea, iga leibkond v6ib siis korraga ühe rulli v6tta, aga meil juhtub tihti nii, et ma käin poes, toon ühe, Julian käib poes, toob ka ühe. Nii on meil alati vähemalt kaks rulli kodus. Ja neid kulub küll, ausaltöeldes. Nad on nii kehvast materjalist, et rebenevad juba siis, kui neid rulli küljest lahti v6tta/rebida üritada. Nii peab tihti nad topelt pakkima, et poolel teel trepist alla k6ik mahlapakendid ja hapukooretopsid välja ei kukuks.
Aga me ei tohiks ju viriseda, pigem peaksime takka kiitma, et jäätmetöötlus ja prügisorteerimine niiv6rd toetatud on. Aga kui ikka kahe linna vahel s6ites prügimäest mööda s6idad, on k6he küll. Tekitab tahtmise kogu elu peapeale keerata, et üldse mingit prügi ei toodaks.





Miks ma seda kirjutan? Täna on kolmapäev ja kolmapäeviti pean ma kollased kotid trepist alla vedama ja sisses6idutee otsa panema. Prügikaste (ratastel) ma 6nneks vedama ei pea. Ma unustaks kogu aeg ära. Julian peab mulle ka kolmapäeva hommikuti veel autost helistama ja meelde tuletama, et "yellow bags day". Tiimitöö.

*mähkmed pidi kuni 2014 aasta alguseni eraldi kohta viima. Enne käisid kohapeal, ostsid teatud kilekotid, kodus pakkisid mähkmed sisse ja viisid ära. Siis aga otsustati, et mähkmed v6ib kodus Restmüll-prügikasti panna ja ei pea eraldi juurde maksma ega eraldi kuskile s6itma. Ma ausaltöeldes ei teagi, mis tegid need, kellel autot polnud. Peaks uurima. Ega ei jaluta läbi linna ju, suur kott kasutatud mähkmetega järgi lohisemas.

No comments:

Post a Comment