Thursday, September 5, 2013

Liberaalne, kuid vaheldusrikas pärastl6una Hollandis

Käisime üleeile Enschedes mu hollandi pangakontot l6puks kinni panemas. Ostsime Vla'd ja karamellivahvleid, njämm. Ja siis m6tlesime, mille pärast me ometi seal tihedamini ei käi? 45 minutit ühes suunas tundub terve igavikuna, eriti kui tagasi sama palju s6itma peab. Aga kui tasuta saab? :) Ma arvan, et ükskord lähme autoga ka, siis saan ma igast häid asju rohkem kui ühe paki osta. Näiteks on seal siirupipudelid metallist. Ja olgugi, et mul sellest mingit kasu pole, karastusjookide purgid ja pudelid on nii armsad väikesed! Ja turul müüakse riiet ja 6mblusmaterjale ja paprikakilo 1 euroga.

Mis mind aga päris s6natuks v6ttis juhtus aga tagasis6itu oodates rongijaamas. Kaks 13-14-aastast nolki suitsetasid väga avalikult ooteplatvormil. Mina läksin muidugi kohe väikestviisi marru. Leidsin kaks politseinikku teiselpool jaama ja otsustasin siis seadust taga n6udma minna. Mulle naerdi kergeltöeldes näkku ja öeldi, et kui need poisid ka 9-aastased oleksid ja nende vanemaid see ei häiriks, tohiksid nad seda teha. Neid ei tundunud isegi häirivat, et need poisid vales kohas suitsetasid. Tähendab, keelatud kohas.
Ja siis uurisin järgi. Mis selgus: Hollandis ei tohi alla 16-aastased suitsu küll osta, aga kui nad ikkagi kuidagi taskud suitse täis saavad, ei keela neid keegi suitsetamast.
On jah liberaalne riik. Vastik.

Siis ilmus telemaastikule uus kanal, 7maxx v6i midagi sellist. Filmid ja anime ja eile näitas sarja Homeland ORIGINAALIS. Saksakeelsete subtiitritega. See on midagi nii uskumatut, et ma ei oska rohkem kommenteeridagi. :)

Ja nüüd läheb palavaks. Kuni +30. Mul oli täna öösel juba v6imatu magada. Nii palju on ju veel teha! Toad kokku pakkida ja uut diivanit otsida ja värve valida ja nimekirju teha ja neist järgemööda asju maha kriipsutada ja kooliasjad korda ajada. Ja siis kuu l6pus kaks näitust avada. Apppiiiiii!

Tegelikult on natuke stressi vist lubatud. Poolteist kuud on ju veel jäänud. Läheb lennates!

No comments:

Post a Comment